Home, Suite Home

  • 2007

 

Home, suite home, 2007

Fotografie ritagliate, 40 x 30 x 5 cm.

“Home Suite Home”, è un assemblaggio fotografico di trame e memorie della mia infanzia, un’installazione fotografica che intreccia il passato e il presente, plasmando uno spazio in cui le esperienze familiari si fondono con l’architettura stessa della casa in cui sono state create. Le fotografie d’epoca sono sovrapposte e stratificate, abitando con le immagini gli ambienti vissuti senza le mura divisorie, creando volumi tridimensionali, strati visivi e spaziali.
Le immagini sovrapposte formano una narrazione complessa, un blocco unico a spessore emotivo, la casa diventa molto più di una struttura architettonica: è una spugna visiva problematica, articolata, un rifugio per l’anima, un santuario di memorie e un’occasione di identità.

 

Home, suite home, 2007

Photographs cut out, 40 x 30 x 5 cm.

Home Suite Home’ is a photographic assemblage of textures and memories from my childhood, a photographic installation that intertwines the past and the present, shaping a space where family experiences merge with the very architecture of the house in which they were created. Vintage photographs are overlaid and layered, inhabiting the lived environments without dividing walls, creating three-dimensional volumes, visual and spatial layers. The overlapping images form a complex narrative, a unique block with emotional depth; the house becomes much more than an architectural structure: it is a problematic, articulate visual sponge, a refuge for the soul, a sanctuary of memories, and an opportunity for identity.